Sunday, August 10, 2008

Terbeliat Lidah aku..


Huhu..memang takleh blah r bahase russia ni..bunyi macam jawi pun ade..haha=)..2 hari claz 1 hari je aku datang..lagi 1 hari bangun lambat daa..
Macam2 words baru aku blaja..antaranya yang takleh blah gak supermarket tu diorang panggil "magazin"..kalo majalah tu "jurnal"..ceh patutnya magazine tu majalah..setiap words pun ikut jantina tu..macam "studien" utk pelajar lelaki.."studienska" utk pelajar perempuan..
Nahu sebutan pun memang pecah perut r aku gelak.."nyet".."pthui"..kan ke macam bunyi nak panggil monyet & nk ludah tu kan..haha tapi so far memang besh r..lecturer bahase yg ajar aku ni pun doktor gk..graduate kat tempat sama gk..cuma bukan russian tapi msian..banyak gk r lecturer ni cter..

Suhu masa die study kat russia dulu paling rendah -30 tu..memang beku aku..tapi tu dulu..now pun dalam 20 lebih gk r..tapi yang xbesh russian tak suka foreigner..suka cari gado..cez..takpe2 aku kuat..haha

0 comments: