Saturday, October 11, 2008

What a Day man!!!

Huhu..Jumaat..aku rasa setiap Jumaat adalah hari yg patut aku hargai..why meh???..hari Jumaat lar aku selalu dapat elaun Mara time kat MSU dulu & pada hari Jumaat jugakla hari yg selalu aku huru-hara..

Tapi Jumaat kali ni aku kat Rusia & ari ni jugakla aku pegi shoppin kat ikea dgn clazmate aku Afif & kitorg boleh tersalah naik bus free yg bukan menghala ke Yasenevo tp menghala ke Annino..bapaklah punya jauh!..dahla tak tau jalan..bergantung kat warna line metro je..sampai2 kat Annino ni aku & Afif dh blank..coz takde satu tanda pun line metro warna oren yg pegi Konkova..haha

Aku malas nak fkir banyak..main bantai je tanya sorang awek Rusia.."can u speak English?"..tnya aku.."nyet"..balas awek tu..adooiyai..last2 aku bantai je tanya padahal salah ke btol aku pun tak tau.."atkuda Konkova?"..tp awek ni senyum je & cakap die tau (translate BM)..dalam train aku pun mencari2 lar peta & awek tu pun bangun bagitau follow je dia..huhu..

Agak jauh jugak lar..dlm 10 stesen aku & Afif turun kat stesen Okyabrskaya..stesen ni aku ingat coz pergi masjid ikut stesen ni..tp awek tu suruh ikut aku pun ikutla..dia ajak aku bborak..yg kluar dari mulut aku juz "da".."nyet".."yani panimayu"..maklumlah rookie lagi..tak tahu Russian..tp aku faham pe die cakap.."if tak tau jalan bawak map..dah dinner ke?..jaga diri elok2 bila sampai kat Konkova nanti"..kate awek tu..haha macam mak pesan kat anak plak..

Awek tu trun kat stesen Shabolovskaya..before die turun tu die cakap kat aku jgn lupa turun kat stesen Konkova & harap dapat jumpa lagi..haha(awek ni time cakap macam nak cium..dekat nak mati ngan muke aku)..hahah..tak abiz lagi crite aku..Afif plak tak tahan nak kencing..cez..haha nak tergelak aku..ktorg pun turun lar kat stesen Akademicheskaya..berlari2 cari toilet..hahaha finally kencing kat blakang rumah kosong..hahah

Itu baru crite time petang..time pagi aku ade claz Russian..memang tak boleh bla btoi lecturer ni..6x tu aku buat pembetulan yg die suruh buat..still tak puas hati & cakap aku "mnoga problemo"..shit btol..pe masalah ntah..clazmate aku yg lain die check buku skali pandang je..yg buku aku siap check satu2 huruf!!..fuuu panaz je aku..suka cari point je org tua ni..abiz claz pun nak buat muka kat aku..aku elok2 je cakap.."spasiba..dasvidania"..die boleh plak jeling..siot angin btoi..

Lepas tu anatomi..ari ni ade collog(test)..aku bajet boleh lar settle ari ni..rupenya tak..mamat Shemeykov(lecturer anatomiku) ni masuk2 dah tanya mne lab coat aku..ngeh3 tertinggal..pastu boleh plak marah kitorg coz tak datang claz die ari 2 & amik tulang tak bagitau die..padahal dh bagitau..nyanyuk btol..haha time collog aku baru salah bagi nme kat satu part kat radius..die trus cakap next week je buat balik..oi!penat je aku hafal!suke ati je cakap cmtu..bagi r pluang!..huu tulah Jumaat aku..

Time kat MSU dulu Jumaat yg paling aku ingat time nak pegi Debat Alam Sekitar kt UMS..time tinggalkan pengiring aku yg bdo (zul) kt LCCT..hahaha..padan muke!..yg lain2 Jumaat aku kt MSU adlh ari shoppin bile dapat elaun Mara..

0 comments: