Sunday, September 7, 2008

Whuz Abdul Khalid??Boneka DAP?




For diz post aku bukan nak bcerita tentang nama ayah aku yang juga Khalid..tapi ni Khalid yang banyak timbulkan isu2 sensasi lepas menang PRU-12..macamne lar rakyat Selangor boleh pilih mamat ni..dahla cakap pun gagap..nak pertahan diri kat media pun membaca teks..pemimpin apa ni??..setakat tahu baca teks adik aku pun tahu..manusia macamni aku tak perlu nak "beliau" setakat mamat sudah..

First isu, cadangan mamat ni yang mahu Universiti Teknologi Mara (UiTM) menerima 10 peratus pelajar bukan Bumiputera..aku rasa mungkin mamat ni Melayu celup kot..or datang dari seberang..sanggup dia nak menjual harta bangsa Melayu ke tangan kaum2 picisan..dahla buat kenyataan yang memalukan bangsa sendiri..lepas tu tak nak mintak maaf..ade ke patut menuduh media sengaja memutar belitkan kenyataan dia..ni ke pemimpin yang korang mimpi2kan time tidur wahai orang2 Selangor??..


Akibat daripada isu mamat sengal ni..5000 pelajar2 UITM Shah Alam berarak sejauh 2KM tu utk ke office mamat ni..dan Barisan Bertindak Perpaduan Melayu meminta mamat ni memohon maaf..

"Salah satu ciri yang menyebabkan universiti-universiti dikenali di peringkat antarabangsa ialah keterbukaan universiti daripada segi idea dan kemasukan pelajar dan juga daripada segi penglibatan pelajar dalam perbincangan terbuka mengenai isu-isu semasa,"kata Khalid- Malaysia Today..takkanlah KETERBUKAAN tu sampai nak menjual bangsa sendiri abg Khalid oi..fikir secara rasional lar yang abg Khalid pun orang Melayu (mungkin Melayu Timor2 kot)..

Seterusnya, ''UiTM perlu bersikap global dalam usaha untuk menentukan siswazahnya lebih mesra dan serasi dengan masyarakat yang berbilang kaum dan bangsa agar dapat bersaing secara sihat," kata beliau kepada pemberita selepas menyertai 'Fun Walk' anjuran Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) bersama Adidas di sini hari ini..haa ye ke UiTM perlu macamtu sedangkan sesama bangsa Melayu di UiTM pun memang pandai2..tak perlu kaum lain pun utk bersaing..

Isu kedua, kenyataan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa tindakan melawat mangsa ribut adalah membuang masa dan membazir wang menunjukkan pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak berjiwa rakyat. Menurut mamat ni, walaupun pakatan pembangkang sering melaung-laungkan konsep negara berkebajikan, ia tidak bermakna dia perlu menunjukkan muka kepada rakyat ketika mereka berdepan kesusahan seperti bencana alam.

"Saya ada wakil rakyat dan Exco yang mengendalikan bantuan untuk mangsa dan saya sentiasa berhubung dengan mereka. Jadi, tidak perlu saya turun padang kerana ia membazirkan masa saya.

"Jika saya datang melawat, saya terpaksa membawa bersama 15 hingga 20 orang saya dan ini akan melibatkan kos kewangan," katanya ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan bantuan bencana kepada mangsa ribut di sini hari ini.

Ada ke patut mamat ni cakap macamni?..haa pe cerita warga2 Selangor?..ni ke pemimpin korang??..buang tenaga tangan korang je pangkah mamat sengal ni..

Ni ke pemimpin??..sepatutnya turun padang tu kerja pemimpin tapi ini yang mamat ni cakap..pergi Permatang Pauh tolong PENGKHIANAT BANGSA ada pulak masa..nak pergi melawat rakyat yang dah pangkah ko pun tak boleh..

Lepas tu, Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC) telah menyumbang sebanyak RM100,000 bagi membeli atap rumah yang rosak. Nak tau mamat ni cakap pe? Perbuatan segelintir pihak dan individu yang memberikan bantuan dengan menemui sendiri mangsa merupakan gimik politik yang bertujuan mahu menarik perhatian rakyat.Jelasnya, perbuatan turun padang tidak akan memberi sebarang kesan terhadap moral mangsa ribut dan menganggap ia sebagai konsep yang tidak boleh diterima sama sekali.

"Orang yang berada dalam kecemasan bukan mahu sokongan moral, dia mahukan pertolongan.

"Namun, sesetengah ahli politik suka 'bergaya' dengan cara begini tetapi saya bukan orang seperti mereka," tegasnya.

Skang rakyat2 Selangor yang memangkah mamat ni fikir2lah..adakah ni pemimpin yang sepatutnya??..tidak berperikemanusiaan langsung..dah tu boleh plak nak putar belit cakap pihak yang membantu gimik politik..daripada ko yang tak menolong dan menghabiskan duit rakyat pe cerita abg Khalid?..kepada org2 Selangor dan rakyat Malaysia.."lu pikirlah sendiri!"..

0 comments: